impressie Java deel 3 - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Carmen Sanders - WaarBenJij.nu impressie Java deel 3 - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Carmen Sanders - WaarBenJij.nu

impressie Java deel 3

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg Carmen

18 April 2015 | Nederland, Rotterdam

Een vraag per keer is toegestaan, en dan is de volgende aan de beurt. Uiteraard wordt achter de camera man druk gesmoesd wat de volgende vraag moet zijn. Ook dit is echt groot vermaak voor alle partijen, en ook nog eens leerzaam. Ik denk dat ze er qua uitspraak flink wat van kunnen opsteken. Ik was in een Engelse school, maar ik moet zeggen dat het niveau van de docenten niet echt geweldig is. Zo'n geimproviseerd proeflesje die ik samen met een Nederlandse jongen heb gegeven over Nederland was dan ook een goed idee.

Tot zo ver even het sociaal culturele gebeuren hier. Natuurlijk is er nog veel meer te beschrijven. Zo heb ik een flinke wandeltocht gemaakt door het dorpsleven, de rijstvelden, o.a durian plantages, en via een waterval omhoog de heuvel op. Halverwege mochten we in de waterval zwemmen. Da's toch wel een belevenis hoor, zo'n privé zwembadje, koel water, waterval op je hoofd, midden in de jungle. Ik weet echt vervelender plaatsen om te zijn!
En natuurlijk is het verkeer ook prachtig. Alles kan op de scooter; slapende kinderen, hele stellages, "fietstassen" waardoor je scooter zo breed wordt als een kleine auto. Maar je kan wel lekker veel meenemen.
Ook oversteken is een kunstje dat je moet leren. Ik had de pech dat mijn eerste keer een drukke driebaansweg was en geen mede voetganger om te volgen. Gelukkig kwam de straat verkoper me te hulp. Ieniemienie vrouwtje overigens, zal niet veel groter dan 1.30 zijn geweest. Zo zijn er wel meer behoorlijk klein.

  • 28 April 2015 - 10:52

    Zwanie Kolster:

    Hoi Carmen,

    Leuke foto's en heel herkenbaar allemaal, zo te zien geniet je ervan.

    Prachtig land, mooie lieve mensen.

    Nog 5 weekjes en dan gaan we het zelf weer allemaal meemaken.

    Geniet jij nog maar even.

  • 28 April 2015 - 11:58

    Melanie:

    Hoi Carmen,

    Geniet er van ben zooooo jaloers hihi deze ervaringen pakt niemand je meer af !

    Groetjes,

    Meel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmen

Fijn, ik mag weer reizen! Deze keer een stukje van Azië ontdekken...

Actief sinds 25 Nov. 2008
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 3140

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 08 Mei 2015

Java en Bali

Landen bezocht: