impressie Java deel 2 - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Carmen Sanders - WaarBenJij.nu impressie Java deel 2 - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Carmen Sanders - WaarBenJij.nu

impressie Java deel 2

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg Carmen

18 April 2015 | Nederland, Rotterdam

Even iets anders, de nationale sport is hier selfies/groepsfoto's maken. Zeker op de touristische trekpleisters, maar ook tijdens een wandeling door de rijstvelden kan het gebeuren. Iedereen die een smartphone heeft doet het; niet alleen de jeugd vanaf 10 jaar, maar ook volwassen dames. Het gaat als volgt. Groepje pubers staat uitgebreid foto's te schieten. Dan ineens krijgt eentje mij (of een andere tourist natuurlijk) in de gaten. Wat geroezemoes volgt, en wat gepor in de groep. Wie durft? Uiteindelijk is eentje stoer genoeg om Mister te roepen. Als ik dan reageer, komt er iemand schoorvoetend op me af. Make photo? En dan begint de pret; natuurlijk zeg ik ja, en dan word ik in het midden van de foto geplaatst, en de rest groept er om heen. Gedoe met wie de foto moet nemen, en op welke camera, en nou ja, one more please Mister! Eerst serieus, en daarna freestyle!!! Twee vingers in de lucht of springen of stoere raphoudingen.....
Thank you mister, en dan krijg je meestal van iedereen een handje... en luid giechelend trekt de groep verder. Heel leuk.
Nog grappiger is de variant dat ze vragen om een interview. Enorme opluchting in de groep dat je ja zegt. En dan begint het. Eentje neemt alles op, op de tablet. Ik sta voor de camera. De rest stelt zich op achter de camera, in een rijtje. Een voor een komt er iemand zenuwachtig een vraag stellen in het Engels. Soms zit er een verrassend goeie tussen, maar meestal moet ik erg mijn best doen om te begrijpen wat er gevraagd wordt.

  • 28 April 2015 - 11:54

    Melanie:

    Hey Carmen,

    Heel grappig zij interviewen jou en jij komt voor hun :)
    Lijkt de wereld op z'n kop, zie t zo jij bent daar de exoot haha
    Have fun !

    Groetjes,

    Meel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmen

Fijn, ik mag weer reizen! Deze keer een stukje van Azië ontdekken...

Actief sinds 25 Nov. 2008
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 3154

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 08 Mei 2015

Java en Bali

Landen bezocht: