Okee, nog een beetje meer.... - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Carmen Sanders - WaarBenJij.nu Okee, nog een beetje meer.... - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Carmen Sanders - WaarBenJij.nu

Okee, nog een beetje meer....

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg Carmen

20 April 2015 | Nederland, Rotterdam

Overigens kan ik hier verrassend vaak Nederlands praten, en dat is echt heel grappig. Het zijn meestal de 45 plussers, maar mijn Yogja gids van 32 kan het ook. Ik spreek langzaam en eenvoudig Nederlands, maar vrijwel de hele conversatie lukt in mijn moedertaal. Engels is alleen nodig in noodgevallen, of als we moe zijn.
Dankzij hem ben ik overigens al op de meest interessante plaatsen geweest. Ik heb gegeten in een plaatselijke tent, hij heeft me meegenomen naar het lokale vermaak. Niet lachen, zegt ie. Nee zeg, komen we s avonds op een plein, en daar is een kermissfeer. Keiharde muziek, en er staan hysterisch verlichte trapauto's opgesteld. Meestal in de vorm van een kever, maar andere vormen zijn toegestaan. Ik wilde er natuurlijk in! Die van mij was Hello Kitty, en de videoclip die aanstond was van Snoop Doggy Dog, jawel. Hou even in je achterhoofd dat ik in een islamitisch land ben.....
Ik heb echt genoten van mijn ritje! Hoe cool is dat!
Ook heeft hij uitgelegd wat de bushaltes zijn met dat kalebas achtige ding. Elke wijk heeft dus zo'n hangplek voor de buurtbewoners, en de kalebas is de trommel waarop alarm geslagen kan worden indien nodig.

  • 28 April 2015 - 14:12

    Melanie:

    Hey... je komt wel terug he... met of zonder leuke yogja instructeur ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmen

Fijn, ik mag weer reizen! Deze keer een stukje van Azië ontdekken...

Actief sinds 25 Nov. 2008
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 3152

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 08 Mei 2015

Java en Bali

Landen bezocht: